25-09-04

Hoe is het mogelijk?

Hoe moet het nu verder met DHL? We ( Belgie) hebben de pretentie te zeggen dat we het centrum van Europa zijn, we hebben de pretentie te stellen dat de Brussel de hoofdstad van Europa is, maar we zijn nog niet in staat een akkoord te bereiken opdat een firma, DHL, die momenteel een 3000 mensen rechtstreeks tewerk stelt en misschien nog een 3000 onrechtstreeks werk verschaft de kans te geven uit te breiden en zodoende nog meer mensen aan te werven.

Voor die drie man en een paardenkop die zogezegd last heeft van de nachtvluchten, blokkeren ze een zo belangrijk dossier. En neen, de fout ligt niet bij de Federale regering, niet bij de Vlaamse regering maar bij, dixit Steve Stevaert: "de parvenus van de Brusselse CDH en Ecolo" en hij heeft nog gelijk ook.

Ik woon ook dicht bij een vliegveld, weliswaar niet Zaventem, hier passeren ook nachtvluchten en ik heb nog geen minuut nachtrust verloren, die vliegtuigen storen mij niet. Dit is Belgie, hier kan een, politiek te verwaarlozen partij met een handvol stemmen, blijkbaar haar veto stellen, mooi figuur slaan we in het buitenland, de eventuele toekomstige investeerders zullen wel twee maal nadenken alvorens hun centen hier te komen weggooien.

10:09 Gepost door uw mening | Permalink | Commentaren (4) |  Facebook |

Commentaren

DHL Onnoemelijk belachelijk maken we ons weer in het buitenland,en dit met dank aan de brusselaars."ZAVENTEM AIRPORT"...klinkt een pak beter dan bruxelles-national.Ze krijgen de rekening nog wel gepresenteerd, hoop ik toch, en ik denk dat ik niet alleen ben in die gedachte!!!!

Gepost door: ann | 25-09-04

Brussels D.C Brussel is verloren voor de Vlamingen !!! OF NIET SOMS . Maak van BRUSSEL een Europees District (zoals Wachington D.C)

Gepost door: Dirty Dirky | 26-09-04

Eindelijk terug ?? DHL klucht Dit dossier is toch wel iets complexer.
1) DHL vertrekt uit Zaventem DAT is REEDS lang beslist. het énige wat DHL nodig heeft is een tijdelijke verhoging van de activiteiten zodat zij hun verhuis optimaal kunnen voorbereiden. DHL speel hier een echt grof spel op kop van de arbeiders, buurtbewoners en regering. DHL heeft ook nooit concrete cijfers noch plannen kenbaar gemaakt. Ik kan hier nog tal van voorbeelden en argumentatie aanhalen.
2) Het is in de eerste plaats het spreidingsplan dat aan de basis ligt van de hinder. Stel U woont in een zeer rustige buurt en morgen komt Anciaux de autostrades in uw buurt afsluiten waardoor er een maximale spreiding is. Resultaat door de verkeersdrukte kunnen Uw kinderen niet meer buiten spelen, een rustige buurt lijkt meer en meer op een verkeersknooppunt. Buiten Uw wil om woont U nu in een drukke, gevaarlijke en onveilige buurt. Bent U akkoord ?
3) Deze “spreiding” van Bertje maakt dat nu heel veel mensen terecht klagen.
Drie tot vier maal per nacht gewekt worden door opstijgende toestellen is nefast voor de gezondheid en kost (wetenschappelijk bewezen) 216 mensenlevens per jaar.
4) De gezondheidskosten lopen nu reeds de spuigaten uit.
5) De geluidsnormen in België zijn de hoogst toegelaten van Europa.
6) Als je zou uitrekenen wat DHL ons kost bij een uitbreiding dan overstijgen de kosten ruimschoots de opbrengst. Met de miljoenen bespaarde euro’s kun je opleidingen en herscholingen voorzien voor de laaggeschoolde werknemers van DHL
7) Er is een verloop in het nachtpersoneel van 23%
8) Het gaat over halftijdse jobs wat een aanmoediging is voor zwartwerk en aangezien de regering nu de “stilste” toestellen niet meer wil meetellen, moeten we ook geen rekening meer houden met de halftijdse jobs.
9) Inderdaad de politiekers hebben nog maar eens bewezen dat ze niet bekwaam zijn en zeker niet kunnen rekenen, want anders hadden ze tegen DHL al duidelijk gezegd dat DEZE VLIEGER NIET OPGING.
10) tot op heden is er geen enkel debat gehouden waarin ALLE betrokkenen met inbegrip van de bewonersgroepen, die direct tegen de luchthaven wonen, aan bod kwamen.

Conclusie: DHL moet nu enkel nog het gezicht van Verhofstadt redden en nadien vetrekken.

Gepost door: Rikke | 28-09-04

Nachtvluchten = nachtlawaai! De beste, of misschien wel enige oplossing, is dat Europa beslist dat de nachtvluchten voor elke luchthaven zo goed als verboden moet worden.
Zeker voor de vele dingen die toch eventjes kunnen wachten, zoals het vrachtverkeer. Voor iedereen gelijk = geen vervalsing van de concurrentie voor niemand. Het duurt wat langer ? En dan ?

Gepost door: andev | 03-10-04

De commentaren zijn gesloten.